torsdag 22 juli 2010

Något alldeles underbart!

Jag har en längre tid misstänkt att min mamma har något i kikaren då hon varit lite för nyfiken på vad vi ska hitta på i sommar. Det enda som vi hade inplanerat var att åka till Österrike, som vi gör varje år.

Imorse ringde hon och talade om att hon ville bjuda mig, Mattis + pojkarna på en resa och att allt var klart. Jag trodde givetvis att det var någon "mindre" resa så som att åka överdagen till Kolmården eller liknande. Men så var det inte...

Hon har bjudit oss på en resa till ITALIEN, och vi bär av redan på onsdag nästa vecka. Det blir som sagt, jag, Mattis, barnen, mamma och min yngsta lillasyster. Pappa och övriga syskon måste tyvärr jobba.

Jag sa till mamma att det är alldeles för mycket att ge bort "bara så där" men hon sa att hon och pappa ville visa hur mycket de uppskattar all den hjälp och stöttning de har fått utav oss under tiden min lillebror Anton var sjuk, och tiden efter hans död. Jag sa till henne att för mig är det självklart att ställa upp så fort någon drabbas av så hårda bud som i det här fallet, cancer.
Det sa hon att hon visste men att de ville ändå, att de tänkt igenom detta länge och sparat pengar.

Jag är givetvis jätte glad och tacksam för att mina föräldrar bjuder oss på denna resan. Vi ser nu fram emot sol & bad i en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar