onsdag 9 juni 2010

Att bila

På måndag bär det av mot Raasdorf, Österriket (ca 30min ifrån Wien). Mattis kommer ju därifrån!

Nästan varje sommar sedan 2004 har vi åkt ner och hälsat på, då har vi flugit. Men nu har Mattis fått för sig att i år ska vi minsann bila! Till en början var jag varit jätte skeptisk eftersom att Willy bara är 5 månader (imorgon) och jag tycker egentligen att både Alfred och Elmer också är för små för att åka bil så länge. Men Mattis ville sååå gärna och tyckte det var jätte kul att få planera så jag gav med mig, någon gång ska ju vara den första. Ingen av dom är åksjuka, dom klagar aldrig när vi ska åka bil i vanliga fall och är ganska lugna och snälla killar, så jag ANTAR att det kommer gå bra. Det som är min största oro just nu är värmen.

Givetvis har Mattis planerat in flera stopp på vägen, men jag antar att det blir tre dubbelt så många oplanerade stopp. ;-) Hursomhelst kommer det bli riktigt intressant! Massa pyssel och passande leksaker är införskaffade till pojkarna så de inte tråkas ut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar